Het natuurlijk kleuren staan centraal in de beleving van het atelier en de marketing en communicatie van het Boro Atelier. Het contact met stakeholders en afnemers vindt vanaf het begin tot het eind plaats in deze omgeving. Die beleving draagt bij aan de bereidheid om een eerlijke prijs voor de producten en diensten te betalen en aan een lange termijn verbinding met het atelier. Het Boro Atelier werkt met merken als G-star, Levi’s, Bandana Bandidos, Benzak en Tenue de Nîmes.
Natuurlijk
De missie van het Boro Atelier is om de textielproductie socialer en duurzamer te maken. Tijdens het productieproces van textiel en tijdens het wassen van textielproducten, belanden er op grote schaal toxische stoffen in de natuur en ons drinkwater. Maar onze huid absorbeert ook schadelijke toxische stoffen als we textiel dragen, eronder slapen, erop liggen of ons ermee afdrogen. Het Boro Atelier biedt de oplossing door textiel te verven op een manier die niet-toxisch is en minder water verbruikt. De verfstoffen zijn afkomstig van planten, wortels en mineralen en dus biologisch afbreekbaar.
Sociaal
Het atelier biedt een speciaal opleidingstraject aan langdurig werkzoekenden en/of statushouders. Deelnemers leren de ambachten naaien, zeefdrukken en natuurlijk textiel verven. Daarnaast kunnen ze Nederlandse les volgen op de werkvloer. Het Boro Atelier kijkt met de deelnemers wat ze nodig hebben om optimaal te groeien en uiteindelijk betaald werk te vinden.